Home » Voeding als medicijn.

Voeding als medicijn.

Voeding als medicijn...

hippocrates.large.jpg
 
Hoofdpijn?
Eet vis! Speciaal voor de vrouwen.
Eet veel vis – visolie helpt bij het voorkomen van hoofdpijn.
Dat doet ook gember, die ontstekingen en pijn vermindert.
Hooikoorts?
Eet yoghurt!
Eet veel yoghurt voor het pollenseizoen.
Eet ook dagelijks biologische honing.
Om een beroerte te voorkomen,
drink thee!
Regelmatig theedrinken voorkomt een beroerte. Eigenlijk onderdrukt thee de eetlust... Groene thee is goed voor ons immuunsysteem!
Slapeloosheid?
Honing!
Gebruik honing als een kalmerend middel.
Astma?
Eet uien!
Het eten van uien helpt bij vernauwing van de luchtwegen.
Artritis?
Eet eveneens vis!
Zalm, tonijn, makreel en sardientjes voorkomen in feite artritis. Vis bevat omega olie, dat o.a. goed voor het immuunsysteem is.
Gevoelige maag?
Bananen en gember!
Bananen doen een verstoorde maag tot rust komen.
Gember geneest (ochtend)misselijkheid.
Blaasontsteking?
Drink cranberrysap!
Zure cranberrysap gaat schadelijke bacteriën tegen.
Botproblemen of broze botten?
Eet Ananas!
Botbreuken en osteoporose kunnen worden voorkomen door het mangaan in ananas.
Geheugenproblemen?
Oesters eten!
Oesters helpen bij het verbeteren van je mentale functioneren door het leveren van de broodnodige zink.
Verkoudheden?
Eet knoflook!
We weten dat knoflook een geneeskundige werking heeft op veel meer gebieden.
Hoesten?
Gebruik rode pepers!
Een stof, vergelijkbaar met die in hoestdrank gevonden wordt, is te vinden in hete rode peper. Gebruik de rode (cayenne) peper met de nodige voorzichtigheid; het kan je buik irriteren.
Borstkanker?
Eet tarwe, zemelen en kool!
Helpt bij het stabiliseren van oestrogeen op een gezond niveau.
Longkanker?
Eet donkergroene en oranje groenten!
Een goede remedie is bèta-caroteen, een vorm van vitamine A in donkergroene en oranje groenten.
Zweren?
Eet eveneens kool!
Kool bevat chemische stoffen die zowel gastrische en duodenale aandoeningen helpen genezen.
Diarree?
Eet appels en kaneel!
Rasp een appel met de schil, laat het bruin verkleuren, en eet het daarna om het te genezen. Bananen zijn ook goed voor deze kwaal!
Verstopte slagaders?
Eet avocado!
Enkelvoudig onverzadigd vet in avocado’s voorkomt verstopte slagaders.
Hoge bloeddruk?
Eet selderij en olijfolie!
Van olijfolie is aangetoond dat het de bloeddruk verlaagt.
Selderij bevat een chemische stof die eveneens de druk verlaagt.
Bloedsuikerspiegel in onbalans?
Eet broccoli en pinda′s!
Het chroom in broccoli en pinda′s helpt insuline en bloedsuiker reguleren.

KIWI:
Klein maar krachtig. Dit is een goede bron van kalium, magnesium, vitamine E en vezels. Het vitamine C gehalte is tweemaal dat van een sinaasappel.

APPEL:
Een appel per dag houdt de dokter weg? Hoewel een appel een laag vitamine C gehalte heeft, bevat het antioxidanten en flavonoïden, die de werking van vitamine C verhoogt, en aldus het risico op darmkanker, hartaanvallen en beroertes helpt verlagen.

AARDBEI:
Beschermend fruit. Aardbeien bevatten de hoogste hoeveelheid antioxidanten onder de vruchten, en beschermen het lichaam tegen kanker, bloedvatverstoppingen en vrije radicalen.

SINAASAPPEL:
Lekkerste geneesmiddel. Het nemen van 2-4 sinaasappels per dag kan helpen verkoudheid buiten de deur te houden en te voorkomen, helpt bij het oplossen van nierstenen en vermindert het risico op darmkanker.

WATERMELOEN:
Koelste dorstlesser. Samengesteld uit 92% water, bevat het ook een gigantische dosis glutathion, dat ons immuunsysteem helpt versterken. Het is ook een belangrijke bron van lycopeen - de *** bestrijdende oxidant. Andere voedingsstoffen die gevonden wordt in watermeloen zijn vitamine C en kalium.

GUAVA & PAPAYA:
Top prijzen voor vitamine C. Ze zijn de duidelijke winnaars voor hun hoge vitamine C gehalte. Guava is ook rijk aan vezels, die helpen constipatie te voorkomen. Papaya is rijk aan caroteen, dat goed voor je ogen is.

TOMATEN:
Zeer goed als een preventieve maatregel voor mannen; houdt de prostaatproblemen van je lichaam weg… GOED als medicijn.



Bron: Earthwatcher.nl